FAQ

Har du nogle spørgsmål om din rejse? Vi hjælper dig gerne!

Har du nogle funderinger?


Her har vi samlet svarene på de oftest stillede spørgsmål, vi modtager fra vores rejsende. Vi håber du vil finde svaret på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at udfylde vores kontaktformular eller ringe til os på 70 31 00 94 (mandag-fredag, 08:00 til 17:00)

Hvorfor skal jeg booke min pakkerejse gennem OLKA Express?

Hos OLKA Express sætter vi altid dig og din oplevelse i fokus; vi har en lang tradition af at arrangere skræddersyede sportsrejser og kender vores produkter inden og uden. Vi giver dig altid den bedste service, fra booking til hjemrejse, og kan besvare eventuelle spørgsmål, der opstår før og under din rejse, uanset du kontakter os via telefon, e-post eller kontaktformular. Vores rejsende kan altid føle sig trygge, da alle vores bookinger er beskyttet af svenske Kammarkollegiets rejsegaranti.

 

Hvordan bestiller jeg?

Du kan bestille din rejse direkte via vores hjemmeside. Der vil du finde al information om vores rejser; priser, tilgængelighed og information om vores vilkår og betingelser. Du kan også bestille din rejse via telefon eller e-post, det koster ikke nogenting ekstra. Telefon: 70 31 00 94

 

Hvordan betaler jeg?

Du betaler trygt og enkelt med Klarna Checkout. I kassen kan du vælge flere ulige betalløsninger og blandt annet vælge at dele op din betaling, betale på faktura eller direkte med Klarna.

Her kan du læse mere om hvordan du betaler din rejse.

 

Kan jeg dele op betalingen?

Ja, du kan dele op din betaling. Vi bruger Klarna Checkout og delbetaling er et af de ulige betalingsalternativer som du kan vælge.

 

Prisen på billetten er ikke samme som det vi har betalet. Hvorfor?

Den pris som står på billetten er et såkaldt "face value". Det vil sige den pris som billetten oprindelig solgtes for. Vi køber vores billetter af officielle leverandører og en del af vores leverandører har også underleverandører, dette gør at prisen stiger marginalt. Tilbud og efterspørgsel er fremfor alt det som styrer prisen. Når en kamp vokser i popularitet stiger efterspørgsel og dermed også prisen. Dersom efterspørgsel ikke er så stor kan du ha held og betale en pris der ligger under face value.

 

Tilkomer det nogle afgifter?

Nej, prisen du ser på hjemmesiden er slutprisen. Vi lægger ikke på nogle afgifter, uden alt er inkluderet i prisen du ser på netsiden. Hvis du derimod vil delbetale tilkommer det en afgift.

 

Hvad sker der efter jeg har booket?

Efter booking vil du straks modtage en reservationsbekræftelse via e-post med yderligere oplysninger om din booking. Dersom du ikke har fått nogen reservationsbekræftelse i din indboks kan den ha havnet blandt din junkmail. Tjekk hvis den finds der og kontakt os hvis du ikke finder den.

 

Jeg har booket en rejse, men ikke modtaget nogen reservationsbekræftelse.

Når bestillingen er gennemført, sendes en reservationsbekræftelse automatisk til den e-post, der blev specificeret ved booking. I nogle tilfælde kan bookingbekræftelsen ende op i junkmailen. Hvis du ikke finder det der, er du velkommen til at kontakte os på info@olkaexpress.se eller ringe 70 31 00 94.

 

Når vil jeg modtage billetterne?

Ulige klubber har ulige leveringsmåder der også påvirker tiden for levering. Du får mere information om den beregnede leveringstiden og leveringsmåten i din reservationsbekræftelse.

 

Hvordan vil jeg modtage billetterne?

Leveringerne adskiller sig mellem de forskellige klubber. Vi sender sædvanligvis købte billetter til dit reserverede hotel, men levering sker også som E-billetter, rek. breve og afhentning på arenaens box office. Eksakt leveringsmåde annonceres efter bestilling. Var også beredt på at leveringsmåde kan skifte tæt på kampdato, forsyne os altid med korrekt kontaktinformation hvis vi trænger komme i kontakt med jer om dette.

 

Hvor vil vi sidde?

I vil sidde inden jeres valgte billetkategori. Eksakte pladser er udmerket på jeres billetter.

 

Vil vi sidde tilsammen?

Vi har en ingen-sidder-alene-garanti. I kan som dårligst bli placerede 2+2. Vi kan ikke garantere at større selskaber få sidde tilsammen, men vor ambition er altid at hele selskaber ska få sidde tilsammen. Dersom du køber to eller tre billetter så garanterer vi at alle sidder tilsammen. Hvis du køber fire eller flere billetter så kan I blive opdelte i mindre grupper, men vi garanterer at ingen sidder alene.

 

Hvad sker der hvis en kamp flyttes?

Ved kampændring der medfører at kampen spilles udenfor booket flytid hjælper OLKA i første hånd til med billet til anden kamp under rejsetiden. Hvis den rejsende har booket fly og hotel gennem OLKA og hellere vil se den oprindelige kampen, hjælper vi til med ombooking til bedste mulige pris for den rejsende. Eventuelle merkostnader står den rejsende for.

 

Er transfer inkluderet?

Nej.

 

Dersom kampdagen ændres, er min kampbillet fortsat gyldig?

Ja.

 

Vigtige oplysninger om flytning af kampdag for fodboldrejser.

Kampdag kan ændres med kort varsel. Det er kundens ansvar at kontrollere kampens mulige ændringer af kampdag og spilletider. Kampene kan flyttes enhver dag fra den oprindelig kampdato på grund af cupspil eller tv-udsendelser. Derfor anbefaler OLKA Express dig at du forlænger dit ophold med en tredje nat i tilfælde, hvor ingen tredje nat er inkluderet i pakkerejsen. Ved helgkampe anbefaler vi dig at rejse fredag-mandag. Når du bestiller en tur fredag-søndag, hvor en kampændring vil gøre at den rejsende må forlænge rejse med en tredje nat, vil OLKA Express hjælpe dig med at bestille rejsen, men rejsende betaler ombookingsgebyret.

 

Er det muligt at afbestille?

Bestilte billetter og pakker til arrangementer er ikke refunderbare uanset den rejsendes personlige omstændigheder. Dersom du har betalet med kort kan du ha en afbestillingsbeskyttelse der omfattes av din kortleverandør. Vi anbefaler dig at kontakte din kortleverandør for mere information.

 

Er det muligt at booke afbestillingsbeskyttelse?

Nej, den muligheden finds ikke.

 

Hvad er rejsegarantiloven og hvordan fungerer den?

Rejsegarantiloven beskytter rejsende, der har købt en pakkerejse. Rejsegarantien betyder, at virksomheder, der arrangerer og sælger pakkerejser, skal stille sikkerhed hos Kammarkollegiet. Hvis rejsearrangøren af en eller anden grund ikke kan afslutte turen, f.eks. i tilfælde af konkurs, bruges denne sikkerhed til at kompensere de berørte passagererne. Rejsende ansøger om kompensation fra Opstandelsesrådet. Før du køber en pakkerejse, kan du tjekke med Kammarkollegiet at rejsearrangøren har stillet en garanti i henhold til rejsegarantiloven.

Ved følgende situationer gælder rejsegarantiloven:
1. En pakkerejse bliver aflyst før afrejse.
2. Hjemtransport på grund av ikke afsluttet pakkrejse.

For spørgsmål om rejsegarantiloven, kontakt:

Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm, Sverige

Telefon: +46 87 00 08 00

 

Har OLKA Express stillet sikkerhed hos Kammarkollegiet i henhold til den svenske rejsegarantiloven?

Ja, det har vi. Vi gør dette for at beskytte vores rejsende. Her kan du se hvilken sikkerhed vi stiller.

 

Hvad har I for integritetspolitik?

Her kan du læse om hvordan vi håndterer dine personlige information og hvordan vi bruger cookies.