Særlige rejsevilkår

Købsbetingelser ved køb af billetter til begivenheder

OLKA Sportresor AB (herefter OLKA) er formidler af billetter og er ikke arrangør af aktuelle arrangementer. 

Fjernsalgsaftaler regler om fortrydelsesret gælder ikke ved køb af eventbilletter. Bestilte billetter og pakker til arrangementer refunderes ikke uavhengig av deltakernes personlige forhold. 

Det er derfor ikke mulig å kansellere billetter ettersom OLKA har de samme vilkårene fra sine leverandører som overfor kunden. OLKA er heller ikke ansvarlig når hendelser flyttes til en ny dato og kjøpte billetter alltid er gyldige frem til den nye datoen. 

Begivenhedsdato 
OLKA formidler billetter grunder sig på at du skal kunne se arrangementet/kampen, uanset hvilken dag og tid den spilles. OLKA bærer ikke ansvaret for, at arrangementer bliver flyttet, afbrudt eller aflyst. Refundering sker eksempelvis ikke ved eventuelle afbestillinger, hvis en arrangementet/kampen flyttes fra planlagt dag til anden hellig- eller hverdag. Hvis arrangementet/kampen aflyses på grund af dårligt vejr, gælder billetten til den nye kampdato, og OLKA er ikke forpligtet til at betale for eventuelle rejseudgifter. 

Det er kundens ansvar at kontrollere enhver ændring af kampdag og spilletid, da dette er almindeligt forekommende. 

Generelle oplysninger 
OLKA har intet tilbagebetalingsansvar, hvis rejsende bliver afvist på arenaen på grund af eksempelvis dårlig opførsel eller hvis en rejsende, iført forkert kampdragt, forsøger at komme ind på forkerte tilskuerpladser. Vi anbefaler, at I ikke bærer halstørklæde eller kampbluse på arenaen. Det er den rejsendes eget ansvar at sætte sig ind i gældende regler gældende opførsel ved hver enkelt begivenhed. 

Alle match billetter, som vi formidler er i hjemmet sektion / neutral sektion - med mindre andet tydeligt er angivet. Bemærk venligst, at udeholdets farver ikke er tilladt, og at dette kan føre til at du er nægtet indrejse uden ret til tilbagebetaling.

Priser 
OLKA baserer sine priser på udbud og efterspørgsel. Det betyder, at prisen kan være både højere og lavere efter købstidspunktet. 

På nogle billetter kan der være trykt en "Face value-pris" på billetten. Det er ikke den pris, OLKA betaler ved køb af billetten. 

Arena skitser & billeder 
Arena -skitserne på vores hjemmeside er omtrentlige og kan afvige fra, hvordan det ser ud i virkeligheden. 

Eksempelbilleder, som vi viser på "billetter", er eksempler og kan afvige fra virkeligheden.

Billetkategorier og sektioner 
OLKA forbeholder sig retten til at ændre billetkategorien eller sektionen til en tilsvarende eller bedre, kategori eller sektion, end angivet på købstidspunktet. 

Europæiske fodboldkampe 
For kampe i Champions League / Europa League er det på nogle arenaer ikke tilladt for udeholdets nationaliteter / borgere at købe billetter, som vi formidler. Tjek med os før. Vi forbeholder os retten til at annullere bookinger, hvis dette sker. 

Serie A og Coppa Italia 
Hvis du har italiensk statsborgerskab, kræver klubben oplysninger om dit fødested og nuværende bopæl ved billetbestilling. Dette er for at sikre, at udeholdets supportere ikke placeres i samme sektion som hjemmeholdets fans. Vi kan være nødt til at kontakte dig angående din reservation, da klubben eller vores partner vil vurdere, om den stadig er gyldig, eller om den skal annulleres. Kontakt os venligst, inden du reserverer din billet, så vi kan give dig nødvendige oplysninger og rådgivning til din reservation. 

Levering af eventbilletter 
Billetterne leveres normalt som e-billetter, hotellevering eller stadionssamling, men leveringsmetoden for dine købte billetter fremgår af din reservationsbekræftelse. Bemærk, at der kan være ændringer i, hvordan billetten leveres tæt på den aktuelle begivenhedsdato. 

Købte eventbilletter må ikke videresælges, da dette kan være ulovligt eller ulovligt og kan resultere i juridiske sanktioner. 

Vigtig information om Covid-19 
De billetter, vi tilbyder online, er baseret på 100% arenakapacitet og opdaterede priser, som vi kan tilbyde, alt i samarbejde med de officielle partnere, vi arbejder med. Arenaens kapacitet kan dog ændre sig. Der kan være en chance for, at den begivenhed, du vil deltage i, ændrer sig med hensyn til antallet af tilskuere, og vi får til gengæld ikke tildelt de billetter, vi har købt. 

Følgende scenario og løsning skal overvejes: 

Kampen/begivenheden du har booket aflyses og spilles ikke på et senere tidspunkt , antallet af tilskuere reduceres (og klubben annullerer billetterne), eller kampen spilles uden publikum. 

Hvis en af disse omstændigheder opstår, har du mulighed for at beholde ordrebeløbet som en kredit, der kan bruges til et andet arrangement eller en refusion for det fulde beløb for de dele, du har reserveret hos OLKA. Refusionen afregnes senest to uger efter den oprindelige begivenhedsdato. Bemærk venligst, at OLKA ikke kan annullere / refundere reserverede billetter, som vi har leveret, andet end af de netop nævnte årsager. Det vil sige, at OLKA ikke har noget ansvar ved evt karantæne, indrejseforbud eller lignende. 

Såfremt en kamp/event bliver udskudt (postponed) på grund af covid-19 og flyttet til en senere dato, gælder købte billetter til den nye dato. 

Vigtig! Vi kan kun refundere dele bestilt med OLKA. Hvis du har bestilt en rejse, indkvartering eller en anden del af en pakke på egen hånd, tilbyder vi ikke nogen form for refusion eller kompensation. 
 

Betingelser ved køb af pakkerejse inkl. hotel

Gælder ved køb af en pakkerejse indeholdende arrangementsbillet og hotel. 

Aflysning og refusion 
Booket arrangement inkl. billetter, hotel og fly kan ikke aflyses og er ikke refunderbart. 

Indtjekning hotel 
Kunden er ansvarlig for at informere hotellet på forhånd om enhver sen ankomst eller sen check-in, især da nogle hoteller ikke tilbyder 24-timers service. 

Hvis kunden ikke ankommer på indtjekningsdagen, men i stedet ankommer dagen efter, vil dette blive betragtet som et "no show". Hotellet vil derefter annullere opholdet uden refusion for den første eller efterfølgende nætter. 

En city-tax (også kaldet turistskat) er en afgift, der kan forekomme i mange europæiske byer ved ophold på hotel, resorter, B&B, vandrehjem, ferieboliger eller lignende. Den betales altid af rejsende selv på stedet og er implementeret for at støtte lokal infrastruktur og forbedre turistsektoren. 

Anbefaling 
Vores anbefaling ved booking af fodboldrejser til England, Tyskland, Spanien, Frankrig, Portugal og Italien er at booke fra fredag til mandag for weekendkampe, da spilledagen kan ændres op til den sidste uge. Nogle kampe kan også flyttes til fredag og mandag. Vi hjælper med at booke ekstra nætter, hvis kampen flyttes. Ekstra omkostninger påhviler kunden. Kampe midt i ugen, der er planlagt til tirsdag eller onsdag, kan spilles tirsdag, onsdag eller torsdag. Vores anbefaling er at rejse tirsdag til fredag. 

Betingelse ved kampflytt 
Nogle gange kan kampdatoen blive flyttet, og rejseperioden skal justeres, selvom det er bekræftet, da det aldrig garanteres 100%. Hvis dette sker, kan du ikke fortryde købet eller annullere det (og få en refusion) eller ombytte det til en anden kamp. Bookede pakker kan ikke annulleres. 

Ved ændring af kampen, der medfører, at kampen spilles uden for de bookede hoteldatoer, gælder følgende:
Hvis kunden har booket hotel med OLKA, flytter vi hoteldatoerne, så de passer til den nye kampdato. Bemærk, at justering af hoteldatoer ikke sker automatisk, og kunden skal bekræfte de nye datoer til OLKA. Eventuelle prisforskelle på hotel på grund af nye datoer påhviler kunden (medmindre du tegner OLKA's "forsikring ved kampflytt"). Forsikringen betyder, at OLKA dækker alle omkostninger i forbindelse med ændring/forlængelse af opholdet på hotel, der er booket gennem OLKA. Læs mere her
 

Betingelser ved køb af pakkerejse inkl. hotel og fly 

Gælder ved køb af en pakkerejse indeholdende arrangementsbillet, hotel og fly. 

Aflysning og refusion 
Booket arrangement inkl. billetter, hotel og fly kan ikke aflyses og er ikke refunderbart. 

Navn som i pas 
Det er den rejsendes ansvar at sørge for, at navnet på billetten er korrekt og stemmer overens med passet. Tjek, at dit navn er korrekt stavet, og at det står på samme måde og i samme rækkefølge som i passet. Stavelsen skal være i overensstemmelse med det, der er angivet i den maskinlæsbare del af passet. De fleste flyselskaber kræver, at billetter med forkerte stavemåder eller navne, der ikke stemmer overens med passet, skal udstedes på ny, og nogle gange skal en helt ny billet betales i fuldt beløb. Derudover kan der påløbe administrative gebyrer. Tjek stavemåden på navnet, så snart du modtager bekræftelsen. OLKA Sportresor AB er ikke ansvarlig for konsekvenserne af fejlinformation givet af kunden. 

Flybilletter 
Flybilletterne kommer ikke i papirform, men er elektroniske og er koblet til det flybookingsnummer, som du fik i din bekræftelse, da du bookede rejsen. 

Hvis du ikke benytter udrejsen af din bookede flyrejse, betragtes dette som et "no-show", hvilket automatisk fører til, at hjemrejsen bliver annulleret af flyselskabet. Flyafsnittene på din billet skal følges i rækkefølge, og hvis du ikke benytter billetten til et specifikt afsnit, vil alle resterende flyvninger på billetten blive annulleret. 

ID-dokumenter 
Det er dit eget ansvar som rejsende at sikre dig, at du har de nødvendige rejse-dokumenter til gennemførelse af rejsen, såsom gyldigt pas, nationalt ID-kort og visum. Passet skal være gyldigt i hele rejsens varighed. Mange lande kræver desuden, at passet er gyldigt mindst seks måneder efter datoen for hjemrejse. 

Indtjekning fly 
De fleste flyselskaber tilbyder online indtjekning. Nogle flyselskaber opkræver et gebyr, hvis du ikke tjekker ind online og i stedet checker ind i lufthavnen. For online indtjekning skal du indtaste din flyreservation reference og dit efternavn eller e-mail. Online indtjekning åbner normalt 24 timer før afgang og lukker 1 time før afgang. Hvis du vil reservere en plads eller ekstra bagage, skal du primært kontakte flyselskabet. Det er dit eget ansvar som rejsende at være i lufthavnen i god tid før afgang. Du kan finde information på flyselskabets egen hjemmeside vedrørende regler for din rejse. 

Indtjekning hotel 
Kunden er ansvarlig for at informere hotellet på forhånd om enhver sen ankomst eller sen check-in, især da nogle hoteller ikke tilbyder 24-timers service. 

Hvis kunden ikke ankommer på indtjekningsdagen, men i stedet ankommer dagen efter, vil dette blive betragtet som et "no show". Hotellet vil derefter annullere opholdet uden refusion for den første eller efterfølgende nætter. 

En city-tax (også kaldet turistskat) er en afgift, der kan forekomme i mange europæiske byer ved ophold på hotel, resorter, B&B, vandrehjem, ferieboliger eller lignende. Den betales altid af rejsende selv på stedet og er implementeret for at støtte lokal infrastruktur og forbedre turistsektoren. 

Anbefaling 
Vores anbefaling ved booking af fodboldrejser til England, Tyskland, Spanien, Frankrig, Portugal og Italien er at booke fra fredag til mandag for weekendkampe, da spilledagen kan ændres op til den sidste uge. Nogle kampe kan også flyttes til fredag og mandag. Vi hjælper med at booke ekstra nætter, hvis kampen flyttes. Ekstra omkostninger påhviler kunden. Kampe midt i ugen, der er planlagt til tirsdag eller onsdag, kan spilles tirsdag, onsdag eller torsdag. Vores anbefaling er at rejse tirsdag til fredag. 

Betingelse ved kampflytt 
Nogle gange kan kampdatoen blive flyttet, og rejseperioden skal justeres, selvom det er bekræftet, da det aldrig garanteres 100%. Hvis dette sker, kan du ikke fortryde købet eller annullere det (og få en refusion) eller ombytte det til en anden kamp. Bookede pakker kan ikke annulleres. 

Ved ændring af kampen, der medfører, at kampen spilles uden for de bookede fly- og hoteldatoer, gælder følgende:
Hvis kunden har booket fly og hotel med OLKA, flytter vi fly – og hoteldatoerne, så de passer til den nye kampdato. Bemærk, at justering af fly – og hoteldatoer ikke sker automatisk, og kunden skal bekræfte de nye datoer til OLKA. Eventuelle prisforskelle på fly og hotel på grund af nye datoer påhviler kunden (medmindre du tegner OLKA's "forsikring ved kampflytt"). Forsikringen betyder, at OLKA dækker alle omkostninger i forbindelse med ændring/forlængelse af fly og opholdet på hotel, der er booket gennem OLKA. Læs mere her


Almindelige betingelser (billetter / pakker til arrangementer)

Betaling af rejse
Samtlige betalingsløsninger er af OLKA Sportresor AB overladt til Klarna Bank AB. Vi bruger Klarna Checkout go tilbyder flere alternativ for betaling:

✓ Delbetaling via Klarna
✓ Faktura via Klarna
✓ Betale direkt med Klarna
✓ Kortbetaling med Visa og Mastercard
✓ Betale med MobilePay

Vilkår for Klarna finder du i vor kasse under respektive betalingsalternativ.

Klarnas vilkår for tjenester og funktioner finder du her.

Ved booking af evt. flyrejse gennem OLKA betales denne udgift straks i forbindelse med bookingen.

Afbestillingsforsikring
Vi anbefaler rejsende at tegne en afbestillingsforsikring gennem os som beskyttelse mod uforudsete hændelser inden afrejse såsom sygdom, væsentlige skader på din bolig, opsigelse af ansættelsesforhold eller lignende. Vi samarbejder med Gouda Rejseforsikring og giver alle vores rejsende 10% rabat ved bestillning i forbindelse med booking. 

For mere komplet beskyttelse under rejsen tilbyder vi også Goudas rejseforsikring. Selv den med en rabat på 10%, når du har bestilt din rejse via OLKA. Læs mere her

Rejsedokumenter 
Det er den rejsendes eget ansvar at kontrollere, at alle rejsedokumenter er korrekte, når disse er modtaget, og omgående gøre opmærksom på eventuelle fejl. 

Pas/Visum 
Den rejsende er forpligtet til at medbringe gyldigt pas ved rejser uden for Norden. Kræves der visum, er det den rejsendes ansvar at sørge for dette. OLKA bærer intet ansvar, hvis den rejsende nægtes visum, og dette bør ordnes, inden rejsen bookes. OLKA bærer heller intet ansvar for rejsende, som nægtes adgang til landet af en grund uden for OLKAs kontrol. 

Læs hvad der gælder om visum til danske statsborgere til OLKAs destinationer her.  
Her finder du også et link til ansøgning om ESTA, hvilket er et krav for indrejse til USA. 

Adresseændring/klage 
Adresseændringer inklusive e-mailadresse eller ændring af telefonnummer efter bookingen skal meddeles OLKA omgående, for at vi skal kunne nå den rejsende med information om eventuelle tidsændringer og andet vigtigt for rejsens gennemførelse. Eventuell reklamation over rejse skal være OLKA i hænde senest 15 dage efter afsluttet rejse og skal være skriftlig. Indkommer reklamation senere, bliver den ikke behandlet. 

Ændring af rejsende 
Arrangementsbilletter samt de fleste flybilletter og hotelbookinger er ikke ændringsbare, men ved de tilfælde, hvor leverandøren tillader det, findes der mulighed for ændringer. Udover leverandørens omkostning for den ønskede ændring tager OLKA et ændringsgebyr på 300 kr per ændring. Dette gælder alle ændringer, for eksempel navnejusteringer, ændring af dato, ændring af billet- eller rumkategori. 

Andre ændringer 
OLKA forbeholder sig retten til at ændre den rejseplan / rejseplan og / eller priser, der finder sted under omstændigheder uden for OLKAs kontrol, såsom øgede transportomkostninger, valutaændringer, ændret antal passagerer, lufthavnsafgifter, flyafgifter mv. Vi forbeholder os også retten til at lave skrive- og trykfejl samt åbenlyse prisfejl på vores websted og forbeholder os retten til at bryde aftaler indgået som følge heraf. 

Aldersgrænse 
OLKA har en aldersgrænse på 18 år, hvis rejsende vil booke billet eller pakkerejse. Hvis ingen i selskabet er over 18 år, kræves værges underskrift for booking af rejse.